Hvor ofte kan du tillade dig at sende nyhedsmails – og hvor stor skal din e-mail marketingliste være, før det kan svare sig at lave ”auto responders”? Det får du svaret på i denne episode af PotterCut, hvor gæsten er e-mail marketingsekspert Christina Klitsgaard…

Hvis du allerede skriver, har du sikkert hørt om Christina Klitsgaard. Christina lærer andre om e-mail markedsføring. Det gør hun ved at afholde kurser og lave 1:1.  Og så laver hun online forløb. Hun er lige kommet med et nyt forløb, som hun kalder for ”Sælg på autopilot”. Her tager hun fat i det – som vi alle har hørt om – men ikke ret mange af os har fået gjort noget ved – nemlig ”Auto Responders”. Det er mails, som du sætter op til at blive sendt af sted – uden at du skal indover fra gang til gang.

Christina Klitsgaard

Lige en hurtig Heads Up: Christina sælger kurset til halv pris lige nu. Tag et kik på hendes landingsside (som jeg er helt vild med).

Selv siger Christina om automatiserede e-mails:

”E-mailmarkedsføring på autopilot er den mest effektive – men samtidig den mest oversete disciplin indenfor e-mailmarkedsføring.

Det er katastrofalt. For hør lige her: En automatiseret e-mail har en op til 8 gange højere åbningsrate – og op til 5 gange højere klikrate – end nogen anden e-mail, du sender til modtagerne på din liste”.

Christina har været gæst et par gange i PotterCut. Og har du ikke hørt podcasten ”7 dødssynder i email marketing”,  vil jeg opfordre dig til at høre den også.

I denne omgang skal det handle om ”5 løgne e-mail markedsførere fortæller sig selv – og hvorfor det koster dig penge, hvis du også bilder dig selv det her ind…”

De 5 punkter er:

  •  Jeg skal skrive en mail hver gang, jeg vil sælge med en mail?
  • Jeg skal have en stor liste for at sælge meget?
  • Jeg må ikke være for sælgende?
  • Jeg må ikke sende for mange mails?
  • Jeg skal bekymre mig om afmeldinger?