Adwords der virker!!!


Bruger du Adwords som en del af din markedsføring, så er denne episode af PotterCut noget for dig. Jeg har talt med Frank Hellerup Madsen, Den Synlige Mand. Han sidder med Adwords hver dag – og det gør ham til en af Danmarks bedste indenfor Adwords.

Frank deler ud af sine erfaringer, giver dig konkrete tips til, hvordan dine Adwords kampagner kan blive bedre og hvordan du strukturerer dit arbejde med annoncer på Google.

PS: Podcastepisoden har fået en SEMAward i kategorien “PPC”. Derfor den flotte grafik. Tak til alle jer der stemte. Frank Hellerup Madsen og jeg er vildt glade for de mange stemmer. Og fra mig skal der lyde en stor tak til Frank. Det er hans Know How der gør episoden den  bedste.

PPC

 

 

Hvad synes du? smid en kommentar eller klik her og få kommende indlæg direkte til din nyhedslæser.

Comments

Jeg siger tak for muligheden for at deltage i Pottercut.
I lyttere er velkomne til at stille spørgsmål. (og ved at lægge denne kommentar får jeg besked om de næste kommentarer).

Og så lige et link til opfølgning på den danske jura-snak i podcastet:
http://www.lett.dk/Default.aspx?ID=1270&PID=4804&Action=1&NewsId=1027

Tak for en god gennemgang af adwords, er selv ved at teste det nye dispalynetværk.

Indlægget var ganske godt som introduktion til adwords og spændte i nogle tilfælde ind i de mere “avancerede” features.

For mig var der dog intet nyt at hente i denne omgang. Jeg synes derfor det kunne være relevant, for os lidt mere nørdede typer, at følge op med en podcast om de mange “avancerede” features i Adwords, man kan drage fordel af. F.eks.:

– Budjusteringer i forhold til tidspunkt på dagen.
– Lokationsbestemte visninger (inkl. radiusbestemmelse).
– Adwords Editor tips og tricks
– Specialtegn som tillades og CTR reaktion på disse.
– Gode formuleringer der indbyder til klik.
– Det nye remarketing script inkl. Analytics remarketing.
– Remarketing/display billedannonce-værktøjet.
– Etiketter
– Segmenter
– Og så videre…

I praksis burde det vel næsten være en hel serie, og selvom meget info kan findes på nettet, er det sjældent jeg ser noget tilsvarende på dansk.

Derudover så nævnes der i podcastet, at det kan være dyrt at finde sine søgeord via en bred adwordskampagne (typisk ved opstart), men det behøver ikke at være tilfældet, hvis man sørger for at byde lavt, mod position 10-11 (eller højere).

Her vil man stadig få visningerne, men typisk væsentligt færre klik og dermed en mindre udgift for at finde de gode søgeord.

Anyway – håber i vil grave lidt dybere en anden gang :-)

Uanset hvor jeg stiller nedenstående spørgsmål, så har ingen – heller Google supportere – kunne eller ville svare på.

Når jeg undersøger vores organiske placering på Google med f.eks. søgeorden “Visualisering” har vi en eller anden placering. Når jeg løbende tjekker hvor langt vi er nået frem på Google, så rykker placeringen uforholdsmæssigt frem på min computer men ikke på andres.

Den er en feature Google lavede for vist et par år siden.

Hvordan ser man den aktuelle og reelle placering. Kan man slå den feature fra ?

Mon du Frank – som nu er udnævnt til en af Danmarks bedste SEO’er, kan hjælpe mig ?

På forhånd mange tak.

@Michael: Tag evt. et kig på Rosenstands glimragende post, der finder du svar på et par af dine spørgsmål:
http://www.concept-i.dk/blog/fup-og-fakta-seo.html

Tusind tak Søren – jeg brugte en time med en Google supporter, der intet anede (eller ville fortælle) om dette. Det var en stor hjælp.

@Michael: Hvis du har brug for at checke ranking, uden at personalisering osv. er en faktor, så prøv http://www.impersonal.me

Eller brug RankChecker plugin’et til Firefox, hvis du har brug for at checke flere ad gangen.

Rankning er sådan set udmærket, men jeg skal jo forholde mig til mine konkurrenter, hvoraflangt de fleste slet ikke anvender tid på dette. Sådan som jeg forstår det, kan min rankning (siden er relativ ny og mangler links der peger på indexfilen)selv med en ny/ringe rankning være bedre placeret end konkurrenter der har endnu dårligere rankning.

Jeg har forsøgt impersonal men det må jeg se nærmere på, for jeg lander bare på en oversigt over alt hvad der er på nettet om Vizcatz.

Men mange tak for din fine hjælp, som jeg sætter stor pris på.

Tak for kommentarerne.

@Martin,
Det er jo altid en afvejning med niveauet. Og med en times tid til rådighed, så havnede vi her på næsten-begynder-niveauet med et par knap-så-begynder-elementer undervejs.

Om vi får produceret flere podcasts, der graver dybere, det må tiden vise.

Mht. at byde efter pos. 10-11 for at keyword-researche, så vil det give ret sparsomme datamængder i forhold til rigtigt mange nicher på dansk. Og samtidig vil man løbe en reel risiko med at få skæve data, fordi man ikke nødvendigvis får en specielt høj visningsandel med lave bud.

[...] Frank Hellerup Madsen – Er meget synlig inden for AdWords. Blogger på densynligemand.dk og har bl.a. medvirket i dette podcast om AdWords. [...]

Skriv en kommentar

(påkrævet)

(påkrævet)


Queries: 47
Timer: 0,444