Nyt content – og masser af den. Der er een vej at gå. Men spørger du denne episodes ekspert, Nikolaj Mogensen, så er det ikke den rigtige vej at gå. I stedet bør du fokusere på de vigtigste siders indhold og løbende optimere – i stedet for konstant at udarbejde nye blogindlæg og eller produkttekster.

Nikolaj Mogensen

Det er vigtigt at blive fundet i Google. Det ved du allerede. Men hvilken strategi kører du? Producerer du meget nyt content – eller giver du dig tid til at skrive længere indlæg, hvor du kommer i dybden med emnet? For hvad er mest værd? 10 korte indlæg optimeret til 10 relateret men alligevel forskellige søgeord – søgesætninger … eller kaster du al din energi ind i at lave artiklen og alle artikler, der fuldstændigt udtømmer emnet og besvarer samtlige spørgsmål ….

Marketing eksperten Nikolaj Mogensen har samlet 9 gode grunde til, at du skal fokusere på at lave “Evergreen Content” – altså, langtidsholdbart indhold.

Først får du en introduktion til  evergreen Content. Herefter kaster vi os ud i punkterne:

1: Evergreen Content har højere ROI
2: Dine læsere vil elske det
3: Længere indhold giver bedre SEO
4: Evergreen indhold får flere links og delinger
5: Skriver du til shorttail kommer longtail også
6: Du kan opdatere og genudgive indholdet
7: Du kan bruge indholdet på dine sociale medier
8: Du kan bruge indholdet til email marketing
9: Du kommer til at fremstå som en ægte ekspert

Har du lyst til at læse flere indlæg fra Nikolaj, finder du hans blog her.