Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (100.2MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Ifølge Google er 20% af alle desktop og 50% af alle mobile søgninger lokalt forankret. Og 35% bruger en søgemaskine som det første ved lokal informationssøgning.
På jysk: du har bare at have top tunet dit website til lokale søgninger – ellers får du godt nok baghjul.
Rasmus Gi Himmelstrup er 100 meter mester i Local Search – og så er han ikke bleg for at give fra sig. De to egenskaber gør, at du her har muligheden for at bruge 45 minutter på emnet “Lokale Søgninger”… der bare klinger lidt bedre i den engelske udgave: Local Search.
[audio:https://pottercut.dk/wp-content/uploads/PotterCut-Rasmus-Gi-Himmelstrup-Local-Search.mp3]Varighed: 43.48
Download lydfil: Google Local Search
Hent og abonner på podcasten i iTunes.
Få en mail hver gang der er en ny episode af PotterCut.
Der er sund fornuft i at følge Rasmus Gi Himmelstrup. Det kan du gøre ved at følge ham på bloggen SeoAnalyst.dk og på Twitter.
Det vil jeg glæde mig til at lytte til.
[…] optimeringsmulighederne i local search.Det er der kommet endnu et Pottercut ud af.Hør og download Podcasten om local search her.Hvis du har spørgsmål til nogle af de ting, der bliver nævnt i podcasten – er du velkommen […]
Endeligt nyt podcast – og indeed et dejligt et af slagsen!
Kunne godt tænke mig en vinkel på policy om hvorvidt webshops eller blogs som sådan, der udelukkende eksisterer virtuelt. Er det forkert at registrere sådanne virksomheder på de social websites som foursquare, gowalla, google places etc?..
/ Nikolaj
Som altid et rigtig godt podcast. Jeg kunne også godt tænke mig en vinkel om hvorvidt webshops kan få noget ud af foursquare og gowalla.
Har meldt mig på google places for et stykke tid siden og kan sige, at det giver ret godt med besøgende. Specielt efter jeg fik rettet mine kategorier til:-)
Frank
Tak til jer begge for et lærerigt podcast.
Lærte specielt meget fra delen om geotagging af billeder og Panoramio var nyt for mig og skal da implementeres med det samme.
Tak for endnu en god podcast. Har i dag lavet en brugertest af google search (SERP) for at afdække, hvad der gør at brugerne klikker på specifikke resultater. Alle testere søgte lokalt og specifikt (jeg havde regnet med flere generiske søgninger). Ret interessant og bekræfter nogle af jeres pointer ift. væsentligheden af lokale søgninger 🙂
Endnu et fedt podcast – dejligt med en masse konkrete tips, der er lige til at gå i gang med!
– Michael
Øv… så fik jeg bekræftet hvorfor jeg ikke kan få dækket et “område”. Så er den feature lidt tåbelig som jeg ser det…
🙁
Tak for de positive kommentarer – og Potter for cuttet.
@Nikolaj – Local Search er hovedsageligt henvendt til virksomheder med fysiske kontorer – men det forhindrer dig jo ikke i at oprette webshoppen på adressen. Det er på ingen måde forkert efter min mening.
@Frank – Kategorier er enormt vigtige. Jeg har samlet de danske her: http://seoanalyst.dk/google-places-kategorier-den-absolutte-liste/
@Simon – Hvis man tænker over geotagging i billeder taget via mobilen giver det jo meget god mening. Derfor er det også en ranking faktor.
@Thore – Spændende! Håber findings bliver publiceret et sted. Jeg har set tilsvarende findings fra eyetracking undersøgelser.
@Michael – Tak!
@Mikael – Den kan stadig bruges, men den giver bare ikke så meget pt.
@Rasmus, som jeg hørte dig sige det, så havde du endnu ikke set det virke, så det virker vel slet ikke? 🙂
Så spørgsmålet er vel om man hellere bare skal tilmelde sig sin by (eller få en postbox i nærmeste storby) og så bare udnytte det?
mvh
Mikael
@mikael – jeg har endnu ikke set en positiv effekt, men det er jo ikke ensbetydende med at det ikke virker.
Postbox ideen er god og virkede også tidligere. Men den er Google ikke så glad for længere, så det kan jeg ikke anbefale.
@Rasmus, nej det er selvfølgelig rigtigt, men hvis en der arbejder målrettet med det ikke har set effekten, så vil jeg mene, at man bør fokusere på noget man ved virker 🙂 Er du ikke enig?
@Mikael – det er jo op til den enkelte at vudere – men jo 🙂
Et rigtig fedt podcast… endnu engang. Det er virkelig værd at afsætte tiden til.
Endnu et godt podcast fra din side. Ser allerede frem til den næste. 🙂
Godt og relevant emne, men masser af gode takeaways fra både Rasmus og dig.
Dette er fremtiden! (og skide smart). Jeg glæder mig til at se/opleve reklamer om 10 år. Forstil jer hvor relevant reklarmer bliver… Nu bliver det selvfølgeligt spændende at se om der kommer nogle direktiver der begrænser brugen af dette.
Kanont at du gider lave disse podcast Potter 🙂
@Rasmus kan man bruge skemaet til flere lokationer, hvis man har samme concept som f.eks. Just-eat?
Det er jo ikke just-eat som ejer resturanterne, og kan vel derfor ikke benytte sig af flere lokationer?
@Martin, @Theis Tak!
@Anders – der kommer ikke til at gå 10 år.
@Simon – det kan man godt, men Google er som regel mest glad for lokationer med faktiske fysiske adresser.
Altså vi har jo fysiske adresser, telefon nr, cvr og så vidre på dem alle. Men jeg tænkte om det ikke ødelægger placeringen på Google, hvis resturanterne også vælger at gøre det med deres egen hjemmeside, med samme oplysninger?
@Rasmus – Vi har fysiske adresser, telefon nr, cvr og så vidre på dem alle. Men jeg tænkte om det ikke ødelægger placeringen på Google, hvis resturanterne også vælger at gøre det med deres egen hjemmeside, med samme oplysninger?
@Simon – Som jeg nævner i podcasten – så er der masser af huller i maps. Der bliver jo heller ikke kun listet en virksomhed i kontrofællesskaber osv. Du må selv tænke dig til resten 🙂
@Rasmus – Helt okay Rasmus. Jeg må prøve at finde hullerne 😉 og endnu engang tak for et godt podcast.
[…] Rasmus har været gæst i PotterCut med emnet Google Lokale Søgninger. […]
God dækning af et emne der bare bliver vigtigere hele tiden – tak. Jeg laver selv lokal optimering, og det er helt klart noget der virker – med flere kunder til følge.
Godt indlæg – og nu må jeg vist hellere til at geotagge mine flickr-billeder.
[…] virksomhederne endnu ikke har verificeret deres listing.Allerede tidligt på året, deltog jeg i et podcast omkring Local search og generel lokal markedsføring i Google. Du kan høre hele pottercuttet herunder:Jeg deltog også med endnu et indlæg om Local search på […]
[…] lokale søgninger også mere betydning i Google og andre søgemaskiner. Hør bl.a. dette podcast om Lokale søgninger – så der et stort potentiale på det online univers, for restauranter og lign. Derfor er der her […]