Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (Varighed: 41:05 — 47.8MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Du optimerer din webshop ved at split teste. Det har du sikkert hørt nogle gange efterhånden. Men hvad er det egentligt der skal splittestes på – og hvordan er det nu lige man gør – og hvad skal man kunne ku? Det får du svar på i denne episode af PotterCut, hvor du møder marketingchefen fra Nicehair.dk, Simon Elkjær.
Simon Elkjær er IT- og marketingchef hos NiceHair.dk – og det har han været siden 2010. Simon, han er passioneret for at optimere salg online.
Han har optimeret NiceHair.dk så meget, at ikke er unormalt for webshoppen at have en konverteringsrate på 10%. Det vil sige at hver 10. Besøgende ender med at købe et og andet i webshoppen.
De erfaringer som Simon har gjort sig, har han samlet i ”Optimeringsbogen”, en bog med 59 konkrete idéer til split tests af din webshop – så du hæver din omsætning og får en bedre konverteringsrate. Idéerne er baseret på noget af det som Simon selv har testet, gerne vil teste eller ikke tør teste.
Det kan du selv læse meget mere om ved at gå ind på www.optimeringsbogen.dk
Simon er en af de 20 oplægsholdere du kan møde til årets Digital Markedsføring, konferencen om online markedsføring, der afvikles i Holstebro d. 26. November. Konferencen arrangeres af itforum og webbureauet Co3.
Her er nogle af de links der nævnes i podcasten:
Hr. Potter har en fejl i sit link til dm15.dk i en af de sidste linjer af teksten herover 😀
Det er altid super spændende at høre hvordan andre griber tingene an, især når det er fra en som Simon der har så meget data at trække på, og så mange spændende eksempler at dele ud af. Tak fordi du deler.
Tak Johnni. Det er rettet nu…
Takker for et super spændende podcast , det giver bestemt mere inspiration til splitteste. Mon ikke det bliver et køb af Optimeringsbogen, så der kan hentes endnu flere tips og trick 🙂
Konverteringstips er altid godt! Jeg har det lidt svært med konverteringsrater, da det jo er meget afhængigt af branche. Det kunne være interessant med en empirisk undersøgelse omkring gennemsnitlig konverteringsrate for store udvalgte brancher.
Konverteringsrate på 10% er godt nok flot.
Da jeg ikke sælger fysiske produkter på min hjemmeside, men sælge en service.
Hvad kan man så opnå i konverteringsrate?