Du optimerer din webshop ved at split teste. Det har du sikkert hørt nogle gange efterhånden. Men hvad er det egentligt der skal splittestes på – og hvordan er det nu lige man gør – og hvad skal man kunne ku? Det får du svar på i denne episode af PotterCut, hvor du møder marketingchefen fra Nicehair.dk, Simon Elkjær.

Simon Elkjær

Simon Elkjær er IT- og marketingchef hos NiceHair.dk – og det har han været siden 2010. Simon, han er passioneret for at optimere salg online.

Han har optimeret NiceHair.dk så meget, at ikke er unormalt for webshoppen at have en konverteringsrate på 10%. Det vil sige at hver 10. Besøgende ender med at købe et og andet i webshoppen.

De erfaringer som Simon har gjort sig, har han samlet i ”Optimeringsbogen”, en bog med 59 konkrete idéer til split tests af din webshop – så du hæver din omsætning og får en bedre konverteringsrate. Idéerne er baseret på noget af det som Simon selv har testet, gerne vil teste eller ikke tør teste.

Det kan du selv læse meget mere om ved at gå ind på www.optimeringsbogen.dk

Simon er en af de 20 oplægsholdere du kan møde til årets Digital Markedsføring, konferencen om online markedsføring, der afvikles i Holstebro d. 26. November. Konferencen arrangeres af itforum og webbureauet Co3.

Her er nogle af de links der nævnes i podcasten:

Roomsa

Visual Optimizer