Thomas Rosenstand er SEO ekspert og forfatter til 4 bøger, der med hver sin vinkel på online markedsføring. Han er lige kommet med en opdatering til den mest sælgende af bøgerne, nemlig SEO-Lex, der handler om søgemaskineoptimering.

Du kan deltage i konkurrencen om en SEO-Lex e-bog ved at “like” opslaget på Facebook. Det kan du gøre ved at følge linket her.

Thomas Rosenstand

SEO-Lex er en 300 siders e-bog, fyldt med praktiske råd og vejledninger, til dig der skal til at arbejde med søgemaskineoptimering – eller måske allerede er i gang.

I denne episode af PotterCut kan du høre Rosenstand besvare nogle af de spørgsmål I lyttere er kommet med. Du kan blandt andet høre om:

Splogs – hvorfor virker de endnu – og hvornår får det en ende?

Http eller Https – hvad er bedst?

Hvis man kun har 2 timer til SEO på en måned, hvordan skal man så bruge de 2 timer?

Google PageRank opdateres ikke længere officielt. Der findes flere alternative “popularitet score” som eksempelvis Search Metrics ”SEO Visibility” og ahrefs’ ”Domain Rating.”

De mest anerkendte er sammen med til at give et generelt fingerpeg. Men hvilken (hvis nogen) af dem tillægger Thomas størst enkeltstående værdi – ud over det bedste måleinstrument: bundlinjen?

Det – og meget mere.

En stor tak til jer der smed spørgsmål vores vej. Det er værdsat. Håber I kan bruge svarene til noget.