Facebook annoncering med Kristian Larsen

Afspil

Det bliver dyrere og dyrere at annoncere på Facebook. Der er mange om buddet. Og derfor skal du være helt fremme i bussen for at få mest muligt ud af dine annoncekroner. Kristian Larsen fokuserer på Facebook og Instagram annoncering – og deler her, nogen af de ting du skal kunne ku, for at blive endnu bedre til at annoncere på Facebook.

Kristian Larsen er stifter, partner og CMO i PL & Partners.

Kristian er skarp på det tekniske, når det kommer til paid social media.

Kristian deler her, hvordan du skal have styr på din Facebook Pixel – og ikke mindst, hvordan du bruger den optimalt.

Vi kommer også ind omkring, hvordan du bedst strukturerer din annoncekonto – de mange lag kan man blive lidt forvirret af.

Og så skal vi se på, hvordan du optimerer dine annoncer – i den rigtige rækkefølge.

Kristian tager også fat i 2 ting du skal passe på med – og slutter af med at fortælle om Facebooks Blue Print.

Inden vi kaster os ud i Facebook annoncering, skal der lyde en tak til webbureauet Co3 og itforum, for at bakke op om podcasten.

Hvis du får noget ud af at lytte til PotterCut – og gerne vil bakke op om podcasten – kan du dele podcasten med en god ven eller kollega. Du kan også nøjes med at slå vejen ind omkring iTunes – eller Podcaster, som den hedder i dag – og smide en håndfuld stjerner til podcasten. De sidste stjerne fik podcasten tilbage i februar… Og hvis bare vil lytte i ro og fred… så gør du bare det.

Linket til der hvor du kan se dine egne preferencer på FAcebook finder du her

Endeligt slutter vi af med at tale om Facebook Blueprint – det ultimative Facebook kursus, som ikke koster dig en krone.

Der er ene gode take aways fra Kristian.

Det jeg tager med mig fra podcasten er, at det er vigtigt med Facebookpixlen – også med hændelser, men så skal der en webnørd i spil. Og så skal der tænkes i Funnels, når du strukturerer din annoncekonto. Så er det Facebookartiklen der fortæller, at brugerne først ser billeder, så den headline der er under billedet, så teksten og sidst hvem afsenderen er.

Og så kan målgrupperne blive for små – giv Facebook noget at arbejde med… og endeligt, så ligger der guld og venter, hvis du investerer noget tid i at læse Facebook Blue Print.

Hvis du vil være sikker på at få næste episode af PotterCut direkte ned på din mobil, skal du blot abonnere på podcasten i iTunes, Podcaster eller i den Android app du bruger til at lytte til podcast.

Facebook Annoncering med Kristian Larsen

Leave a Reply