Podcast: Afspil i nyt vindue | Download () | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Hvor mange timer tager det at skrive en bog … og hvordan skriver man en god bog. Kom en tur ind bag ”Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag” … og en tur ind i hovedet på den populære forfatter og episodens ekspert … Morten Münster.
1000 timer. 1000 timer skal du investere i at skrive en god bog. Og det kommer fra en forfatter der har skrevet 2 bøger og er godt i gang med bog nummer 3. Og … så skal det siges, at det er en mand der er glad for at skrive, god til at skrive og som har skrevet rigtigt meget.
Episoden er helt klart til dig der går rundt med en bog i maven … men når det er sagt, så er det også for os der ikke har tænkt har tænkt sig at skrive en bog. Der er bare noget helt fantasitiks ved at møde ildsjæle, folk der brænder for det de laver … som har gjort sig nogle tanker og god til at sætte ord på de tanker.
Morten Münster deler de erfaringer han har gjort sig som forfatter.
Og … hvis du vil høre mere til Morten, så find podcasten PotterCut på iTunes, Podcaster, Spotify eller der hvor du lytter til podcast. Der finder du 3 andre episoder med Morten Münster, hvor vi taler om det at markedsføre en bog.
Morten og jeg har talt om markedsføring af bogen ”Jytte fra marketing er desværre gået for i dag”. Klik her for at gå direkte til episode 1, episode 2, episode 3 .
Det er altså en fed titel. Jeg har (endnu) ikke læst den, og hvis jeg skal være helt ærlig, så ved jeg ikke, om jeg nogensinde kommer så langt, men det er altså en titel, der drager en mod bogen.
Tak for en spændende podcast. Jeg forstår godt din begejstring Ib, men du er jo også i studiet med en superstar. Jeg fik meget ud at lytte til det, fordi jeg har nogle arbejdsprocesser der (uden sammenligning øvrigt) minder meget om Mortens. Så mange gode take-aways.
Jeg kan ikke skjule at jeg (som forfatter af en fagbog) godt kan blive lidt – lad os kalde det professionelt indigneret – når man taler med en der har solgt 80.000 fagbøger. For det er en total sjældenhed. Det kommer til at lyde så let.
Så at høre om hvordan man gør netop det er ikke særligt repræsentativt (fx finder forlag, markedsfører osv). Selv Mortens lette regnskaber er skudt godt over målet på hvad man skal forvente at tjene på at skrive en fagbog (statistisk set – og her taler jeg ikke om SEO-bogen til 1500,- i digital form). Langt de fleste bøger, særligt de selvudgivne, sælger meget lidt og bliver aldrig til rigtige penge. Så pointen omkring at man skal have andre motiver er i hvert fald god nok. Er der ikke noget med at en bestseller fagbog er hvis den sælger mere end 1.000? Det giver selvudgivelsen en helt anden dimension, fordi den tillader at man rent faktisk kan tjene noget overhovedet (hvis det går bare nogenlunde).
Til gengæld giver det god respekt at høre om de utroligt mange timer Morten lægger i arbejdet. Det er faktisk mere end jeg havde troet. Og jeg synes hans råd til processen er spot on – i hvert fald for mig. Så tak for det Morten og tak for det Ib.
Meget interessant emne og episode.
Jeg nød det meget!