Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (47.5MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
I denne episode skal du høre om, hvordan Lunar Way er lykkes med at bruge influnce marketing. Og så får du 8 punkter fra episodens ekspert – 8 punkter som du bør have styr på, inden du kaster dig ud i influence marketing. Episodens ekspert er marketing manager fra Lunar Way – Katrine Lee Larsen.
Katrines 8 punkter er:
- Du skal have målbare kpi’er.
- Du skal kende og forstå dine målgrupper.
- Du skal bruge (meget) tid på at finde de rette influencer.
- Det gælder om at skab stærke relationer.
- Du er nød til at udvide din horisont.
- Du skal være tålmodig.
- Markedsføringsloven gælder også her.
- Du skal ændre dit perspektiv på en influencer.
Strategien Katrine fortæller om er denne3-trin-kanal-strategi:
- Influencers egen platform
- Social ads
- Activation
Siden marts 2018 har Luna Way fordoblet deres budget – 4 gange. Det er mere end 3 gang billigere for dem at få sign up’s på influencer native annoncer.
Og så blev de kåret af Snapchat til Best In Class pga. af deres influencer annoncer
Lunar Way er gået fra at influencer marketing var ubetydeligt i starten, til at det står for 50% af deres samlede paid budget. 50%!!!! Det er halvdelen af deres paid budget.
Det gør man kun hvis det virker.
Katrine Lee Larsen beskæftiget sig med Influencer Marketing i snart 7 år. Hendes karriere indenfor Influencer Marketing startede dog på den anden side af bordet, hvor hun administrerede og havde en af Danmarks første og største blogs.
Hun har derfor siddet på forreste række siden branchens begyndelse. Hun har deltaget i 300+ blogger-orienterede events og modtaget et hav af mulige og umulige samarbejdsaftaler fra brands, virksomheder og bureauer.
Kathrine fortæller om, hvordan de arbejder med influencer marketing i Lunar Way – og kommer med 8 punkter – pointer – til dig, hvis du vil have succes med influencer marketing.
Afterlad en kommentar