Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (Varighed: 43:59 — 80.7MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Dagens podcast er til dig der driver webshop, overvejer at udvide dine aktiviteter til udlandet, kæmper med fragtpriser, tænker på værdien af TrustPilot og ikke har fået taget fat på affiliate marketing.
Casper Schneidereit driver webshoppen ShopWithSocks der gør i sokker. Han deler ud af sine erfaringer – både dem der virker og dem der ikke virker. Han har fod på de traditionelle online marketing elementer.
Men der hvor Casper skiller sig ud er, at han jagter ”hullerne”. Han ved at der er penge i at gøre alt det andre ikke gør i…. Det lykkes ikke altid, men det er igennem legen og eksperimenterne at hullerne findes.
Endnu et fantastisk PotterCut, og med en lige så fantastisk gæst 🙂
Godt tip mht. at researche på hvilke betalingsmetoder, der bruges i udlandet. Det overrasker mange danske shopejere, at alle ikke bare handler med kreditkort. Hvis man vil vide mere om f.eks. betalingsandelene i de nordeuropæiske lande, så kan jeg anbefale et kig på DIBS’ e-handelsindeks:
http://www.dibs.dk/bestil/dibs-e-handelsindex/
Hvis man vil vide mere om Rapporten-over-alle-rapporter, så kan seneste udgave findes her:
http://www.afdeling18.dk/blog/2012/5/11/rapporten-over-alle-rapporter-anno-2012.aspx
Og så et til til Casper: Prøv evt. at lave en unik 10% rabatkode på det der håndboldbanner. Ikke alene kan du nu 100% tracke salget (husk at koden ikke må stå andre steder), men du giver også folk et incitament til at reagere på banneret!
Jeg er blevet overrasket et par gange over, at offline markedsføring af og til virker (ud over branding effekten), når man bruger det trick 😉
Søren @ Super, og mange tak. Jeg har været lidt nervøs for jeg fik rodet for meget rundt i det. Jeg har gjort mig samme tanker omkring det banner, at der netop skulle være en eller anden form for gulerod, for at motivere folk. Men… jeg har fra starten af haft det sådan, at alle skulle have sokkerne til samme pris. Personligt hader jeg rabatkode-konceptet, og det er virkelig en stopper for mit køb, når jeg ser et rabatkodefelt i checkout processen. Det kan selvfølgelig camoufleres ved at kalde det gavekort/kommentar, eller lade det være en særlig URL som udløser rabatten. Sådan har jeg det som “Kunde”, men når jeg tager købmandsbrillerne på, så kan jeg godt se det er en lidt håbløs holdning. Det jeg i stedet har eksperimenteret med, er at give noget ekstra med.
For ikke så længe siden kørte jeg et tilbud, hvor kunderne fik X par sorte sokker med, hvis de købte inden dagen var omme. Tilbudet blev annonceret på Facebook, og der var rigtig god response. Det harmonerer også godt med min personlige holdning, at alle kunder får samme pris. Men derfor kan jeg godt lave en eller anden form tilbud, ala “for hver 150 kroner kunden handler, får du et par sorte sokker gratis med (tilbudet udløses via en særlig URL)”. I øvrigt er det pigen på min Twitter profil som er “blikfang” på banneret: https://twitter.com/#!/caaaaaaaaaasper selve logoet på spillertrøjerne (der er lilla) er den hvide version af ShopWithSocks.com logoet her: http://www.sokker-sorte.dk
Jeg mener at jeg får rodet lidt rundt omkring noget Trustpilot og links. Det her skulle forklare det: http://xxxxxxx.dk/pottercut/ib-tp.png , ligesom i kan se det avatar jeg selv har uploadet. Personligt synes jeg det fungere bedre end det billede trustpilot selv “tager” af webshoppen.
Her er et eksempel på et billede jeg sender til mine kunder: http://xxxxxxx.dk/pottercut/fb-eksempel.png Hvor jeg opfordre dem til at dele det, med deres venner og bekendte f.eks. via på deres Facebook væg.
Et godt interview, hvor der er flere fuldstændig lavpraktiske tips til at løfte omsætning. Superfedt!
Fedt podcast. Right up my alley. Jeg har sådan set gjort mig samme erfaringer som Casper (det tog mig bare 11 år i modsætning til hans ene år) 😉
Og listen up kids: Det bedste tip, Casper kommer med er faktisk, at du skal eksperimentere med dine fragt-priser. At skrue op og ned på dem, kan i den grad ændre både konverteringsrate og gennemsnits ordrestørrelse.
Jeg håber, at Ib inviterer Casper i studiet igen om et års tid. Tak for en god podcast.
Super interview – håber det kan hjælpe mig fremadrettet med min webshop og App, så jeg ikke gør mig nogle af de erfaringer Casper har haft 🙂
Thumbs up herfra.
Fedt Interview.Det kan helt sikkert hjælpe mig fremadrettet, når det bliver min tur til at starte en Webshop.
– Fedt i deler erfaringer ud!
Pisse fedt i kan lide det :-). Det er lidt af en udfordring at lave sådan noget.
Super godt interview! Simple ting som man burde have styr på.