Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (54.8MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Du skal holde dig fra ”bølgen” på LinkedIn. Og forstå hvorfor LinkedIn artikler er guld værd – selv om de giver færre visninger end en hurtig opdatering. Og så er der et par ting du bare skal holde dig fra at gøre på LinkedIn.
Emnet er Sociale Selling – og eksperten er – Leif Carlsen.
Du får 3 ting der er fedt ved at have styr på sin strategi. Nemlig at du:
- Du får sat retning på hvad du ønsker at opnå med dine social selling/social media indsatser
- Du bliver klar i spyttet på hvad det er at du ønsker synliggjort overfor markedet
- Du ved hvilke indsatser du skal gennemføre for at nå i mål med dine strategiske målsætninger
Du får også 2 ting du skal holde dig fra.
- Når du laver salg på LinkedIn og dermed ikke forstår hvad social selling handler om. Det er dit netværk du taler til, ikke en anonym målgruppe.
- Når du hopper på “bølgen” for at få nogle ekstra hundrede eller tusinde connections
Leif slutter af med at henvise til ”The Golden Circle” Af Simon Sinek. Fordi det handler om hvorfor du gør det du gør – ikke hvad du sælger eller hvordan.
Leif en passioneret Social Selling og LinkedIn ekspert. Han hjælper virksomheder med at udnytte det potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt.
Til hverdag er han en del af teamet bag rådgivnings- og kursusvirksomhederne Social Selling Company.
Leif har specialiseret os i at hjælpe B2B-orienterede virksomheder med at indarbejde social selling metodikkerne i deres salgs- og markedsføringsindsatser.
Leif kommer med en række ting du bør tænke ind i din social selling strategi. OG hvis du ikke har sådan en størrelse (det tror jeg, vi er nogen der ikke lige har styr på), så er der stadig meget at hente ved at lytte til Leif.
Et hurtigt shout out til webbureaet Co3 og itforum for at bakke op om podcasten.
Jeg vil meget gerne i kontakt med PotterCut lyttere. På stort set alle kanaler – men specielt på LinkedIn. Så find mig – og lad os connecte. Fortæl gerne om du lytter til podcasten…
Nu skal det handel om socail selling med LinkedIn ekpserten Leif Carslen.
Ene gode sager.
Overvej at skrive et sammenkog til en LinkedIn artikel næste gang du laver godt content til dit website. Overvej eventuelt om det skal være en kollega der skal udgive den på sin LonedIn profil, hvis hans eller hendes netværk er stærkere eller bare anderledes end dig.
Og måske vi skal tænke i en content plan som også indeholder opdateringer spredt ud på nøglepersoner i virksomheden.
Vi høres ved.
Afterlad en kommentar