Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (Varighed: 43:13 — 50.6MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Michael Roscoe er ekspert i Facebook annoncering. Og nu deler han ud af sine erfaringer. For – hvad kan en Facebook annonce og hvad kan en facebook annonce ikke? Hvad skal det koste at få 1000 visninger eller 79 besøg til sit website? Og kan man skabe leads til et website, der ikke er mobiloptimeret? (svaret er ja til den sidste ;)).
Michael svarer på de spørgsmål og 10 andre spørgsmål, som alle går på Facebookannoncering.
Du kan også opleve Michael Roscoe til MarketingCamp 2016, hvor han er en af de 24 oplægsholdere der deler ud af deres viden.
Podcasten starter med at du hører om Michaels baggrund og vej ind i online markedsførings universet. En stor del af hans historie er hans kærlighed til velgørenhed.
Du kan læse om hans sidste eventyr her.
Du finder Michaels website her.
Et virkelig fedt podcast – det fik jeg meget ud af (og spændende historie du har Michael).
Jeg ville lige prøve, at invitere dem som har sagt “synes godt om” et af mine opslag. Men hvordan gør jeg lige det?
Hvis jeg klikker på alle dem som har sagt “synes godt om” så er der ikke en knap ol. ud for dem og længere oppe på min side kan jeg kun “inviter venner til at synes godt om din”.
Har jeg oprettet siden forkert eller ser jeg det forkerte sted?
Super godt podcast – thumbs up til jer begge 🙂
Fik bestemt nogle gode tricks med på vejen, som jeg ikke kendte til.
Jeg har lavet lidt splittesting i forvejen, men vil gerne høre mere præcist hvordan du splittester og hvordan du anbefaler at gribe det an, Michael.
Det jeg er lidt i tvivl om er hvordan man smartest sætter splittests op for at få de mest brugbare data. Her tænker jeg mest på splittesting af billeder og tekst. Du er selv inde på at Facebook selv vælger en vinder ret hurtigt, hvis man har flere billeder og tekst i samme annoncesæt. De muligheder jeg selv har tænkt på og faldet over når jeg har læst om det er:
– Adskille billederne man vil splitteste i hver sit annoncesæt
– Manuelt slukke og tænde for annoncerne for at prøve at fordele budgettet mere ligeligt.
– Køre med et billede i f.eks. en uge, og så skifte til billede 2 i en uge, osv.
Jeg kan dog ikke helt gennemskue hvad der er smartest, og om der er nogle helt andre måder jeg ikke har tænkt på.
Deler man op i annoncesæt, konkurrerer annoncerne mod sig selv. Og bruger man sluk/tænd manuelt metoden, ved jeg ikke hvor pålidelige data bliver da de helst skulle køre samtidigt.
Så kort sagt: hvordan splittester du billeder+tekst?
På forhånd tak 🙂
Hej Brian.
Se lige om jeg kan få Roscoe sat på at svare på din kommentar …
Hwj Kristian.
Du klikker på tallet der opsummerer det samlede antal likes. Så kan du invitere fra det vindue… Giver det mening?
Hej Ib,
Det kunne være fedt – tak 🙂
Hej Ib, har du hørt noget fra Michael? 🙂
Har rykket ham 😉
Super gode og brugbare tips – og inspirerende historie! Alt for fedt, at du valgte at bruge dine sidste penge på at tage en chance – og det lykkedes 🙂
Er der egentlig noget forskel på ens annoncerings muligheder, hvor vidt om man har den danske eller engelske “version” af Facebook? Synes jeg kan huske at der ihvertfald har været det.
Hej Brian
Først og fremmest skal jeg beklage det sene svar 🙂
Dernæst mange tak for de pæne ord.
Best practice når du skal splitteste er at du opdeler dine varianter i forskellige annoncesæt.
Det er kun ved overlap i målgruppen på kampagneniveau at du kan risikere at byde mod dig selv.
Hej Kasper
Jeg bukker og takker!
Du kan i nogle tilfælde godt opleve at features er tilgængelige på den Engelske platform før den Danske.
Det seneste års tid i mindre grad end tidligere dog.