Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (61.8MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Video er et effektivt våben i kampen om at blive synlig på internettet. Og fordi det er effektivt – så er der mange af dem. Og jo flere der kommer – jo mindre effektivt bliver det – med mindre du gør noget ved dine videoer – som dine konkurrenter ikke gør.
I denne episode af PotterCut får du konkrete tips til, hvordan du optimerer dine Youtube videoer og dine Youtube kanal.
Du skal møde Michael Rurup Andersen fra Novosight. Han deler ud af sine erfaringer, ting du nemt kan implementere i din egen markedsføring.
Og – så er det lidt af en fejring. Det er nemlig podcast episode nummer 100. Det er alligevel noget .. ikke?
Her er nogle af de tools, der nævnes i podcasten.
Google trends – hjælper dig til at identificere, hvornår forskellige emner topper relativt til tidspunkt på året og hvor, der geografisk er størst vækst inden for søgninger relateret til dit emne, samt relaterede søgninger, der vækster.
Google Analytics bruger du til at finde din målgruppes demografi, psykografi og interesser. Har du en større hjemmeside, der indeholder mange emner, kan det være en fordel at segmentere demografi, psykografi og interesser på de enkelte emner. Dette vil hjælpe dig til at kunne skabe endnu bedre målrettet indhold.
Keywordtool.io og keyword.io indeholder muligheden for at gå i detaljer med søgeadfærd og søgevolume specifikt på YouTube. Hertil også muligheden for at udforske søgeadfærd på tværs af forskellige andre søgemaskiner.
Storybase.com, rebutter.me og askthepublic.com er værktøjer til at udforske, hvilke spørgsmål din målgruppe søger efter, som du kan anvende til yderligere idégenering til indhold.
Buzzsumo giver dig indsigt i, hvordan dine konkurrenter skaber indhold, og hvilken effekt det har haft på de største sociale medier.
[…] du mere til podcasts? Hør Ib Potter og min samtale omkring hvordan du får mere ud af dine markedsføringskroner på YouTube her. Denne samtale tager udgangspunkt i indholdet i denne […]
Tak for en god og spændende podcast! Det gav stof til eftertanke. Og tillykke med at det er nummer 100:-)
Tak for god læsning. Youtube er bestemt et markedsførings værktøj som skal bruges. og tak for de andre links vil helt sikkert kigge lidt nærmere på dem.
Tillykke med podcast nummer 100 – det er virkeligt godt gået!
Mvh. Ole
Tak for endnu en god podcast. Vi har netop investeret i en animationsfilm, og glæder os til at eksperimentere med YouTube-markedsføring!
Vh Miklas / Memoo
En række rigtigt fine tankegange omkring, hvordan Youtube bør håndteres. Helt klart brugbart for mig – ikke lige i dag, men måske i morgen.
Har lige en række afsnit jeg skal have hørt bagud, og ellers glæder jeg mig blot til nye (selvom jeg er en spade til at få sat mig ned og høre podcasts).
Jeg fik først tid til at høre Pottercuttet nu – Rigtig god gennemgang o inspiration af Youtube-markedsføring.
Jeg har ikke selv gjort meget i det endnu, men det er klar tpå vores lange To-Do liste af ting, vi OGSÅ skal i gang med 🙂
Igen et godt podcast 🙂
Tillykke med podcast nummer 100. Det dælme sejt
Tak for en dejlig podcast! 😀