Video er et effektivt våben i kampen om at blive synlig på internettet. Og fordi det er effektivt – så er der mange af dem. Og jo flere der kommer – jo mindre effektivt bliver det – med mindre du gør noget ved dine videoer – som dine konkurrenter ikke gør.

YouTube markedsføring og optimering

I denne episode af PotterCut får du konkrete tips til, hvordan du optimerer dine Youtube videoer og dine Youtube kanal.

Du skal møde Michael Rurup Andersen fra Novosight. Han deler ud af sine erfaringer, ting du nemt kan implementere i din egen markedsføring.

Og – så er det lidt af en fejring. Det er nemlig podcast episode nummer 100. Det er alligevel noget .. ikke?

Her er nogle af de tools, der nævnes i podcasten.

Google trends – hjælper dig til at identificere, hvornår forskellige emner topper relativt til tidspunkt på året og hvor, der geografisk er størst  vækst inden for søgninger relateret til dit emne, samt relaterede søgninger, der vækster.

Google Analytics bruger du til at finde din målgruppes demografi, psykografi og interesser. Har du en større hjemmeside, der indeholder mange emner, kan det være en fordel at segmentere demografi, psykografi og interesser på de enkelte emner. Dette vil hjælpe dig til at kunne skabe endnu bedre målrettet indhold.

Keywordtool.io og keyword.io indeholder muligheden for at gå i detaljer med søgeadfærd og søgevolume specifikt på YouTube. Hertil også muligheden for at udforske søgeadfærd på tværs af forskellige andre søgemaskiner.

Storybase.com, rebutter.me og askthepublic.com er værktøjer til at udforske, hvilke spørgsmål din målgruppe søger efter, som du kan anvende til yderligere idégenering til indhold.

Buzzsumo giver dig indsigt i, hvordan dine konkurrenter skaber indhold, og hvilken effekt det har haft på de største sociale medier.