Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (50.1MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
[audio:https://pottercut.dk/wp-content/uploads/PotterCut-Ole-Bach-Andersen.mp3]
Varighed: 35.37
Download lydfil: Markedsføring på Facebook er mere end bare en fanside
Ole Bach Andersen fra Newsperience har udviklet en cms og crm løsning til Facebook og andre sociale medie platforme. Det åbner for helt nye muligheder for at bruge Facebook på en helt anden måde i din markedsføring.
Ole er én af de 17 oplægsholdere der kommer til www.dm09.dk i Holstebro d. 18. November.
[…] This post was mentioned on Twitter by Frank H. Madsen, Ib Potter. Ib Potter said: Markedsføring på Facebook kan være meget mere end en fanside. http://bit.ly/3hSKHg – hør selv 😉 […]
Fedt cast og jeg synes langt hen af vejen at Ole har en holdning til anvendelse af sociale medier som jeg kun kan tilslutte mig. Der skal ikke bare larmes med reklamer ud på alle medier. Efter jeg har læst bogen “New rules of Marketing & PR” http://bit.ly/AFW3v synes jeg at kan nikke genkendende til Oles holdninger om hvordan virksomheder kan bruge Facebook.
Oles CMS system til content delivery på sociale medier synes jeg så måske er lidt af et forsøg på at inddrage noget standard software i en ikke standard formelig verden. Jeg har ikke set det og kan kun udtale mig på ringe forudsætninger, men vi får tudet ørene fulde af det som også Ib Potter jo rigtig nok er inde på, at man er nødt til at dedikere sig til platformen og dyrke den og selv høste af personligheder og ikke masse-information som spredes. Det lyder umiddelbart ikke, som om det giver mening, at styre indhold på tværs af platforme, fordi de er på forskellige typer sprog, målgrupper og dialog form, man snakker anderledes på facebook end på linkedin end på twitter osv.
Men det har vækket min nysgerrighed – Ole vis os hvad det dur til. Jeg er selv igang med at udvikle en facebook applikation til rating og vurdering af websites, hvor jeg allerede har et dilemma med om det lige bør være facebook eller hvad – men det skal jeg nu have afprøvet.
Hej Kevin,
Tak for kommentaren – fedt.
Standard software betyder ikke at man giver standard budskaber. Systemet indeholder netop en bunke muligheder for målrette indhold til rette modtager – og jeg er helt enig i at man sjældent vil give præcis det samme budskab i forskellige netværk/medier.
Pointen med at dække over flere er derfor ikke at du kan gøre det samme på alle – du kan hvis du vil, men snarere at du er mere uafhængig – og kan målrette dit indhold til den relevante platform fra et samlet sted (CRM delen).
Derudover giver anvendelse af applikationer implicitte communities og communities af passionerede mennesker er ikke nødvendigvis karakteriseret ved at de deltager i samme netværk, dermed har man muligheden for at skabe oplevelser på tværs. Nå nok med salgsgassen. Jeg arbejder på at få lavet et par demo-applikationer, der viser systemets muligheder.
Indtil videre er der kun TDC PLAY’s facebook applikation (og de anvender kun en meget lille del af cms systemet). Man kan se den her: http://apps.facebook.com/mineplaylister/tdcplay.php
Jeg har også lavet en lille mikro applikation til DM09 med systemet. Du kan se den her: http://apps.facebook.com/digimark/index.php
Jeg overvejer at udvide den sidste til virkelig at anvende hele spektret af funktionalitet og på tværs af platforme, men lige nu er der andre prioriteter.
ups -det blev lidt langt.
Hej Ole
Jeg kan godt se idéen omkring noget CRM teknik i det og det kan være jeg ligger for meget standard i CMS teknikken – men jeg må lige følge dig på twitter når du annoncerer dine cases.
Helt genial podcast. Jeg sidder selv i en stor virksomhed der også bare tror, at Facebook marketing kun handler om at lancere en side – og derefter passer det sig selv.
Hvad din podcast i øvrigt angår Ib Potter, så har du 100% fået dig endnu en loyal lytter.
@Ulrik – 1000 tak for de ord. Glad for at du kan li’ det. Der er mere på vej – skal bare liiiige have fundet tiden 😉
Venligst
Potter