Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (Varighed: 40:14 — 36.0MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Hvis du ønsker gode placeringer på Google, er opskriften simpel: du skal fodre Monsteret (altså Google) med de informationer som Googles brugere søger svar på. Banalt, simpelt …. Men hvordan griber man den opgave an, og hvad koster det? Det får du svar på her, hvor emnet er content marketing og episodens ekspert er, marketingchef for Dineo, Patrick Rasmussen.
Content marketing har været et Buzz Word. Længe. Og principperne er nemme at forstå. Men når du når til at skulle lave din egen, ja, så er det bare hammer svær.
Det er som om, det er meget lettere for alle andre brancher!!! Og derfor kommer du måske aldrig helt rigtigt i gang med Content Marketing.
Episodens ekspert er Patrick Rasmussen. Han er marketingschef hos Dinero og ekstrem datadrevet med fokus på konverteringen. Du ser ham aldrig lave outdoor reklamer . Hos Patrick er digital markedsføring i fokus! Og så er han en erfaren herre … med en fortid hos virksomheder som SPAMfighter, CoolStuff, Unisport og den børsnoteret virksomhed William Demant Holding A/S.
Og nu er han så marketingchef hos Dinero …. et regnskabsprogram, der hjælper iværksættere og mindre virksomheder med få styr på deres regnskab uden at vide noget om regnskab.
Få et sneak peek ind i en dansk virksomhed, der har fundet en hammer god idé, og som rent faktisk er lykkedes med at planlægge og eksekvere en Content Marketing strategi. Og i dag, ja, så høster de mere end 75.000 unikke besøgende … om måneden.
Det er altså en helt eksklusiv mulighed for at høre, hvordan Dinero Regnskab arbejder med Content Marketing – lige fra ressourcer til analyse og eksekvering. Og til sidst i episoden deler Patrcik også, hvad det har kostet Dinero at lave kampagnen.
Hej Ib og Patrick – tak for en god succeshistorie. Jeg elsker den jordnære og pragmatiske tilgang til opgaven. Principielt set er det en opskrift der kan bruges de fleste steder, tag de 4 største konkurrenter og pluk det de gør godt. Kog det hele sammen og gør det bedre. Også dejlig ydmygt, for hvis det var SÅ nemt, så ville alle jo bare gøre det. Så godt gået Patrick (igen igen). Tak for god inspiration begge to.
Tak for en god episode (fedt, at Pottercut er tilbage). Det var rigtig interessant at høre, hvordan en professionel marketingafdeling håndterer deres content markeing. Jeg synes også, det var rart at høre, at Dinero vælger at outsource indholdsproduktionen, da jeg forestiller mig, at kollegaer i med viden i organisationen har nok at at se til med deres ‘day jobs’ i forvejen.
Tak for at stille de gode spørgsmål, Ib. Det var jeg glad for 🙂
Hej Patrick, tak for Podcast, meget interessante. Jeg tog et godt tip fra dig! 👍 Så nyttige oplysninger.
Tak, virkeligt et godt podcast, der lige lavet en solid liste med tips jeg skal se nærmere på i den komne måned.
Tak for super god content, der er en masse guldkorn jeg kan tage med herfra😃