Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (74.2MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Peter Ulstrup Hansen arbejder med SEO hos deMib.com (Teknisk gennemgang af websites, link building, tekster til infosider, besvarer spørgsmål i SEO Supporten, rapporter og andre, Adwords og andre opgaver)
Peter har bloggen smm.dk, hvor han skriver om sociale medier og online marketing generelt, dog ikke så meget om SEO.
Her kan du bruge en lille time på emner som seo, link building, produktbeskrivelser, Twitter, semantiske tags og meget mere.
[audio:https://pottercut.dk/wp-content/uploads/PotterCut-Peter-Ulstrup.mp3]Varighed: 55.02
Download lydfil: Peter Ulstrup – SEO og Social Media Marketing
Links i den rækkefølge de nævnes i dette Potter Cut:
Om Peter Ulstrup Hansen
SEO
Aminos liste over danske kataloger
SEM
Blogs
Liste over gode online marketing blogs på dansk
SEO Værktøjer
URIValet (fra seoconsultants.com)
Aggregator
[…] This post was mentioned on Twitter by Ib Potter and Klaus Hall, Torben Tronborg. Torben Tronborg said: Der er mange vinkler på en flyvedragt. Vær kreativ. Peter Ulstrup i @PotterCut http://bit.ly/b2DtUZ @ulstrup / Igang med download 🙂 […]
Hej Ib og Peter
Tak for en superinspirerende omgang Pottercut af bedste skuffe. Selvom konklutionen må være at det mest handler om hårdt arbejde, når vi snakker link building, var det pragtfuldt at høre en gammel rotte i faget tegne og fortælle.
Det var rigtig skægt at hører afsnittet om at være kreativ når man skriver. Da der stadig er et stykke vej til det semantiske web kan en poetisk tekst om vinteren jo faktisk være værdifuld for dit flyverdragtsalg.
Jeg stemmer helt sikkert også på Claus Heinrich som næste gæst.
Rigtigt godt Pottercut hvor der ikke blev lagt finger imellem. Er glad for at nogle andre også interesserer sig for det semantiske web, for det kommer.
Mht. link building og værktøjer dertil, havde jeg glædet mig til at høre hvad Peter havde taget med i dag. Hertil vil jeg da lige nævne http://sitexploration.com – mit nyeste projekt – der gik online for ca. 2 timer siden.
…Og jo Claus Heinrich vil jeg helt sikkert gerne høre, men jeg ved, han har super travlt med så mange sites i søen.
@Claus – http://sitexploration.com ser vild spændende ud. Er det noget man kan få lov til at prøve?
@Potter – Meget gerne. Kan du trække min e-mail ud af indlægget her? – alternativt følg gerne http://twitter.com/sitexploration så tager vi den derfra.
Hej Potter
Er helt ny på siden, men det er en super side. Det er super lækkert at høre nogen gode podcast i stedet for at læse.
Er ved at lave en markedsføringsplan for http://togfrog.com, som er en ny platform, hvor man kan opleve adventure aktiviteter fra hele verden på video med deres placering på et kort.
Er der nogen der har nogen gode forslag til hvordan jeg skal gribe denne opgave an? Måske nogen gode forslag til offline markedsføring
Med venlig hilsen
Rasmus
Super interessant og behageligt podcast.
Lærerigt og fyldt med en masse gode links til gode sider og værktøjer i den efterfølgende tekst.
Godt endnu engang at få repeteret at indhold og gode tekster er dét der gør den store forskel.
Jeg har kun hørt godt om dine podcasts Ib, og besluttede mig for en lille uges tid siden for at høre dem når jeg er ude at løbe. Det resulterede i at jeg har hørt 5-6 af dine podcasts de sidste dage. De er virkelig gode!
Anyway. Det var rigtig fedt at høre Peter Ulstrup tale for semantisk markup. Jeg arbejder med HTML og CSS og det er virkelig sjældent jeg støder på SEO-folk der forstår vigtigheden af semantisk markup, og ikke mindst de fremtidsperspektiver der ligger i ordentlig (X)HTML.
Venligst Bo Møller, html24.dk
Det er fedt med disse lange podcast som når lidt mere i dybden blandt de mange korte podcasts er findes derude. Så kan det bruges som en en afveksling i arbejdet og man kan i ro og mag nyde at lytte i sofaen.
Det her er jo så godt både produktions og emne mæssigt at det burde være en udsendelse på p3 eller måske kun p1 hvor der er “talk radio”.
Måske kunne man som jeg dog nok savne lidt mere tekniske termer og indsigt, men jeg ved ikke om det så rammer skævt af målgruppen af podcastet.