Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (34.8MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Bruger du influenter til at sprede dit indhold og skabe troværdighed i din markedsføring? Eller er det kun forbeholdt de store virksomheder? Dem der har råd til at betale spidsen af en jetjager, for at få en kendis til at bruge deres SoMe profil for at nå ud til deres følgere?
Episodens ekspert tror mere på micro influenter. Ja, i virkeligheden mest på det han kalder for micro, micro, midro influenter. Og det til en helt anden pris end den kendte YouTuber eller modeblogger.
Episodens emne er influencer marketing og eksperten er, Rasmus Arendt Nielsen.
Mega eller Macro influenter, micro influenter og micro, micro, micro influenter. Volapyk? Så hold fast. For i denne episode får du en fantastisk, jordnær og ikke mindst ærlig version og definition af influenter markedsføring.
Rasmus Arendt Nielsen er fra buerauet Brandheroes. Brandheroes er blevet synonym med mikro influencer marketing. Med adgang til Instagrams API, har de tappet sig ind i Instagram og identificeret de profiler der har mellem 1.000 og 10.000 følgere – i en radius af f.eks. 10 kilimeter fra en ”midte”. Det kommer Rasmus ind på i podcasten.
Så kan virksomheder lave et brief – som Brandheroes så tilbyder de her micro influenter at byde ind på. Det gør de med de micro influenter de har i deres system ”Post On Demand”. Og her er det ikke 100.000 for at få en kendis i spil, men 675 kr per opdaterting. Pointen er så, at du for samme beløb kan få en hel masse små i spil – i stedet for de få store.
Det er ikke for alle. Og det er det fede ved Rasmus: han er ærlig, kan se hullerne i osten – men ved også at for nogen er det her guld værd.
Hans pointe er, at influencer marketing er ikke magi. Det er en digitalisering af mund-til-mund markedsføring. En god måde at penetrere forbrugernes mentale spam-filter OG en mulighed for at få lavet brugergenereret content.
Og at kombinationen af Mega og mikroinfluenter er det ideelle mix.
Heads up til itforum og webbureauet Co3 for at bakke op om podcasten.
Og 1000 tak for al den opmærksomhed I har givet PotterCut. Det har været helt vildt. Det kan lyde nollert, men det betyder rigtigt meget. Tak!
Influencer marketing er altså ikke magi. Men den nye mund-til-mund markedsføring. Og en smart måde at lave brugergenereret content.
Afterlad en kommentar