Podcast: Afspil i nyt vindue | Download () | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Link Building er en vigtig del af din synlighed på internettet. Det ved alle der arbejder med online markedsføring. Men hvad virker – og virker ikke?
Her kan du høre Søren Riisager fortælle om gode og dårlige links, om link profiler, betydningen af links fra sociale medier, om de tools han bruger i sit arbejder og om negativ søgemaskineoptimering.
Og til dig der er glad for lytte til podcast. Søren er en af værterne på Industrial Geeks hvor de også vender emner indenfor online markedsføring. De gør det virkeligt godt de to, så prøv engang at lytte.
Men først efter du har lyttet til PotterCut 😉
Super Podcast!
Et godt link er ikke _kun_ et link, som driver trafik.
Får du et link fra Landbohøjskolens hjemmeside til dit website om sund hundemad, er det et ekstremt godt link uanset om det giver trafik eller ej.
Trafikken er et ekstra plus dog! 🙂
Nemlig. Det synes jeg også Søren fik konkludere,t efter at have defineret et godt link som et link der giver trafik.
Jeg har netop også oprettet mig på Bing Webmaster, men synes IKKE at data er gode for Danmark.
Bing viste bl.a. at på ordet festmusik havde der været 57 søgninger den sidste måned, hvor google viser 6600 lokale søgninger.
Ved godt at google har mere traffik, men alligevel lidt underligt!
Kan der være noget jeg gør galt?
@casper det handler lidt mere om søgesanalyser og ikke linkbuilding. anyway så skal du ikke bruge talene enkelt stående – men bruge det til at se søgninger i forhold til hinanden, hvad kan protentieilt give dig mest trafik
Rigtig godt podcast. Altid god viden der kommer ud af munden på Søren.
@Potter – Opgav du redigering af HEDNDH’erne 🙂
/Mikael
Godt podcast – godt med lidt inspiration og det delte hack til sidst i podcastet er da hel sikkert noget der skal prøves af 🙂
God weekend.
Super podcast og god inspiration. Det giver helt sikkert noget at arbejde videre med.
Trick’et med youtube lyder som noget, der kan være interessant at kigge nærmere på.
dbh
Kenneth
Super fede backlink-tools du anbefaler
Jeg takker for tippet.
Rigtig godt podcast!
Jeg fik ikke helt fat i hvad den børsnoteret virksomhed hed – var det Blogaway?
@Jonathan Det var Bloggerwave 🙂
Okay. Ærgerligt at det gik ned, for det var da et genialt koncept.
Har lige et til spørgsmål? Har du en artikel eller side, hvor det med “Youtube-Nocookis” bliver dybere beskrevet?
Linkbuilding elsker tyskerne. Jeg er dansker og bor i Tyskland. På mit ophold her i København i Januar undrer det mig lidt, at de fleste ikke har opdaget det endnu.
@Jonathan Lindahl –
Det kunne jeg også rigtig godt tænke mig at vide. Har søgt en del, men ikke én person nævner det nogle steder. Og det er sgi mærkeligt. Men virker det er det godt nok ret så interessant.
Jeg har ikke en artiklen med en direkte beskrivelse – men du kan finde en et fint eksempel her http://yoast.com/video-seo-release/
Fin Podcast. Er der stadig stor forskel på værdien af follow og no-follow links? Umiddelbart er alle links vel noget værd uanset om de selv sender trafik eller ej.
Super fedt podcast! Selvom links er vigtige har jeg kunne se på mine sider at social media links har givet gode resultater. Det virker som om de lægger mere vægt på det nu.
@Klaus: Definitionen på et nofollow link er jo ikke om de sender trafik eller ej, men derimod, at Google ikke overfører PageRank eller ankertekst på tværs af disse link, jf. https://support.google.com/webmasters/answer/96569?hl=da.
Dog er der empiriske eksempler på, at nofollow links overfører en eller anden form for værdi. Samtidig er der også andre fordele ved nofollow links, som fx at de kan medføre trafik og leads (læs bl.a. dette indlæg: http://moz.com/ugc/the-hidden-power-of-nofollow-links).
Men det overfører altså ikke den samme værdi som et dofollow links.
@ Christoffer: Matt Cutts var for nylig ude at sige, at links fra sociale medier ikke har en direkte betydning mht. SEO (selvom man altid skal tage det han siger med et gran salt, er der god evidens for, at dette er sandt).
Det er rigtig nok, at der er mange studier der viser en korrelation mellem sociale delinger og placeringer i søgeresultater, men dette er det klassiske korrelation/kausalitet problem. Fordi der er en korrelation mellem to variable (i dette tilfælde interaktion på de sociale medier og placeringer i SERP), betyder ikke, at der er en kausalitet mellem disse to variable. Nærmere, at der er en tredje variable (fx at indlæg der har mange sociale også ofte har mange links), som er afgørende for korrelationen mellem sociale delinger og placeringer i SERP.
Så det skulle være mærkeligt, at du, alt andet lige, har oplevet højere placering pga. af de sociale links.
Det vil nok være mere rigtigt, hvis enten den højere sociale interaktion har medført fx flere links, eller at det er helt andre faktorer, som har medført dine højere placeringer.
Super godt og stadig meget relevant Podcast!
Kommer der snart et opdateret et af slagsen, med linkbuilding anno 2015?
Mvh.
Peter
Tak for det svedige MarketingCamp2015! Det var en sand fornøjelse.
Søren Riisager, my man! Han var sjov til Marketing Camp 2015.
Er der nogen der kan bruge det her værktøj eller kender til det Meta Tag Analyzer
Jeg syntes det smider nogle gode data og så er det gratis