Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (58.2MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Varighed: 42.19
Download lydfil: Webtekster der involverer, motiverer og konverterer.
”Nettet er et skriftligt medie, og i sidste ende er det dine skrevne ord, der får folk til at skride til handling. Derfor er det ekstremt vigtigt, at du forstår at udnytte den fulde effekt af disse ord.”
– Michael Aagaard, Online-Tekstforfatter.dk
Mød Michael Aagaard, Online Copywriter og Junior SEO-specialist hos Deducta Online Marketing. Michael har bloggen ” Online-Tekstforfatter.dk” . Den er blot et par måneder gammel, men allerede fyldt med gode tips og tricks.
Læs mere af Michael Aagaard:
Bloggen ” Online-Tekstforfatter.dk”
Michael Aagaard på Facebook
k-forum: www.kommunikationsforum.dk/michael-aagaard
Artikel på copyblogger.com: www.copyblogger.com/the-ramones/
Værktøjer:
Rank Tracker: www.link-assistant.com/rank-tracker/
Blogs:
www.copyblogger.com
www.grokdotcom.com
Få tilsendt en mail næste gang der er en podcast på PotterCut.
[…] This post was mentioned on Twitter by Jacob Kildebogaard and Ib Potter, Niels Tybjerg. Niels Tybjerg said: RT @ibpotter: http://bit.ly/webtekster "Det dine skrevne ord, der får folk til at skride til handling". Ny episode af PotterCut. […]
Super podcast, sidder selv og er ved at lære mere og mere copywriting, i de projekter som jeg arbejder med pt.
Synes det er spændende at mixe kunsten at skrive til søgemaskinerne, med kunsten at skrive til kunderne – det er der man virkelig kan få noget ud af det, efter min mening.
Som altid spændende, inspirerende og super interessant at lytte til dine podcasts. Keep up the good work 😉
Dejligt at høre – dejligt. Tak for det.
Spændende pottercast, og go’ copy-writing er HELT klart et emne, der er alt for få, der ved noget om. Så er det godt Michael’s blog er kommet, glæder mig til at følge den 🙂
Et par kommentarer fra min side:
1)
“Læg ego til side” er så sandt så sandt, men jeg synes at man skal passe på med det på blogs. Her handler det mere om at give udtryk for sin egen personlige mening, og ikke så meget målgruppe. Lidt på samme facon en kunstner arbejder 🙂
2)
Jeg savner lidt snakken om, at forskellige personlighedstyper er ude efter forskellige typer content. Nogen går efter korte, faktuelle bullets, mens andre ikke har noget imod at læse lange, detaljerede artikler.
Jeg forklarer lidt om princippet bag dette i denne artikel, dog er det tyv-stjålet fra Bryan Eisenberg:
http://www.afdeling18.dk/blog/2009/1/9/ram-plet-med-produktsiden.aspx
Kunne være fedt med artikler fra Michael om hvordan man skriver tekst til forskellige typer 🙂
Rigtig interessant potcast, selv om jeg dagligt hører på Michael på arbejdet 😉 Men også lidt hårdt, for jeg tror jeg falder igennem på næsten alle nævnte punkter. Mit sidste indlæg om analyse af et nyhedsbrev havde mange forskellige pointer, var alt for langt og samtidig fik jeg måske ikke læst det igennem en hel masse gange. Til gengæld arbejdede jeg lidt mere med billederne, som jeg så håber gør teksten mere let-læselig og nærværende.
Et emne som brugen af billeder sammen med tekst kunne også være interessant at høre mere om.
@Søren: Rigtig god pointe med det med at skrive til forskellige typer.
@Jacob Sjovt nok, at du nævner dit sidste indlæg. Kan godt se at du er langt omkring, men jeg er vild med dit brug af billeder. Meget lækkert, meget lækkert.
@Søren – jeg er selv meget optaget af den personlige stil. Jeg tror heller ikke det var det Michael mente med “Læg dit ego til side”. Det var mere det med at forelske sig i en bestemt vending eller sætning.
Et emne med brugen af billeder kunne være rigtig godt. Jeg går på jagt efter en der ved noget om det emne.
Potter
@Potter: Tak tak 🙂 Det sætter altid min tålmodighed på prøve, for jeg vil egentlig hellere bruge tid på indhold og ikke lækkerhedsting. Men det er lækkerhedstingene, som gør at indholdet bliver læst.
Så det kunne som sagt være interessant at høre om billeder, men også hvis nogle kan sige helt overordnet, hvordan ens prioritering bør være ift. Selve indholdet, korrektur, billeder, grafik, webdesign, markedsføring osv. Men den formel er nok unik fra site til site.
@Jacob Kildebogaard – Det var da nærmest det bedste kompliment, jeg kunne få Jacob! Noget af det vigtigste for mig er, at jeg kan vække nogle tanker hos folk – også dem der lytter til mig hver dag på arbejde 😉
[…] Klik her med det samme for at høre mit podcast om webtekst, der involverer, motiverer og konvertere… […]
1000 tak!
Jeg så godt Michael på Anyhed i weekenden godt gået Ib at du greb nuet og lavede dette Super podcast som jeg nød meget på vej til arbejde i morges.
Fedt at se et eksempel fra det virkelige liv hvor den sociale faktor spiller en vigtig rolle i markedsføringen. Michael skriver på Anyhed Ib du opdager ham og bingo så er der et podcast som yderligere markedsfører Michaels blog.
Content is king, but so is conversation!
Som i også er inde på er det skønt at have den ro til at fordybe sig som et podcast giver. Og Ib jeg er ret vild med din form. De 3-5 samme spørgsmål i hvert podcast som sikre at lytteren for mange fif, tricks og brugbart stof med sig.
@Søren >“Læg ego til side”
Begrebet “kill your darlings” er vist brugbart både når man skriver, laver grafik og meget andet. Jeg tror det er det der bliver talt om her
@Jon – ja, det var på aNyhed jeg fik øje på Michael og hans blog. aNyhed er et rigtigt godt sted til at finde gode blogs – og udvide sit netværk.
Glad for at du kan li’ podcasten. Jeg nyder at lave dem – og synes det er en rigtig god måde at møde nye mennesker.
Potter
@Søren Sprogø – Ja begrebet “kill your darlings” kan bruges i mange forskellige kreative sammenhænge.
Dit ego er naturligvis vigtigt, og du skal altid fremstå selvsikkert og med autoritet. Men ideer, der ikke rigtig løfter dit budskab, og som du i virkeligheden kun maser ind i teksten, fordi du selv synes, at det er det fedeste i verden, er altid værd at slå ihjel – også selvom det gør ondt langt ind i sjælen;-)
@Michael Aagaard – P.S. Mit næste blogindlæg på Online-Tekstforfatter kommer til at handle om “kill your darlings”;-)
Så er den her! Mit indlæg om “Kill your darlings” http://online-tekstforfatter.dk/%E2%80%9Dkill-your-darlings%E2%80%9D-%E2%80%93-dr%C3%A6b-dine-bedste-ideer-og-fa-flere-l%C3%A6sere/
Meget spændende.. kunne specielt godt lide det med tekstombrydning og længde, meget dejligt pragmatisk!
[…] indlæg er inspireret af et podcast vi faldt over på bloggen https://pottercut.dk. Det er et interview med Michael Aagaard, der er bl.a. er manden bag […]
[…] indlæg er inspireret af et podcast vi faldt over på bloggen https://pottercut.dk. Det er et interview med Michael Aagaard, der er bl.a. er manden bag […]
[…] Michael er dybt fascineret af internettet – især det at skrive til internettet. Det er på den baggrund jeg har lært Michael at kende. I efteråret 2009 havde jeg ham med i PotterCut i podcast episoden Webtekster der involverer, motiverer og konverterer. […]
[…] indlæg er inspireret af et podcast vi faldt over på bloggen https://pottercut.dk. Det er et interview med Michael Aagaard, der er bl.a. er manden bag […]
Hej Potter og Michael
Fed podcast. Jeg har læst Michaels blog de sidste par måneder, og følger nu hans tur til Brasilien. Meget spændende. Det er den første af dine podcasts jeg hører, og dem må jeg høre mange flere af. Har desværre kun fire minutters transport til arbejde, så tiden må findes andensteds. Ved godt, at det er længe siden denne podcast blev lagt på, men derfor må man gerne kommentere, må man ikke?
@Morten – jo tak, du må meget gerne kommentere. Skønt at vide at der er nogen i den anden ende.
Med fire minutters transporttid, så har du podcastmateriale til mange dage 😉
Jeg har et par nye episoder i støbeskeen, så hænd bare ved.
Venligst
Potter
Meget spændende.. kunne specielt godt lide det med tekstombrydning og længde