Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (53.8MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Et website bliver aldrig færdigt. Der er konstant mulighed for at optimere på dit website.
En nem, billig og effektiv måde at optimere et website på er, at prøve det af på brugerne. Det ved du jo allerede – men har du fået det gjort? Nej vel… det er bare så hamrende omstændigt.
Brugertest.nu er et nyt produkt, hvor du hurtigt og nemt kan bestille din helt egen brugertest – og få resultatet efter bare 24 timer. Thore Johansen er en af af dem der står bag projektet. Hør ham fortælle om www.brugertest.nu
[audio:https://pottercut.dk/wp-content/uploads/PotterCut-BrugerTestNu.mp3]Varighed: 38.40
Download lydfil: PotterCut-BrugerTestNu
Hent og abonner på podcasten i iTunes.
Få en mail hver gang der er en ny episode af PotterCut.
Du kan følge Thore Johansen på Twitter og læse mere om ham på bloggen.
Super podcast.
Det er et fedt koncept, Thore og det er vigtigt (efter vi ikke har snakket om andet end Analytics og GWO i laaang tid)at få fokus på kvalitativ analyse.
Det er også det vi arbejder med på WebCritique.dk 😉
Servicen bliver rigtig værdifuld når der bliver mulighed for at segmentere. Bliver det muligt at segmentere på IT-kundskaber?
Rigtig spændende podcast, som gjorde turen i Fakta betydelig mere spændende end normalt 🙂
Thore, hvis du blev overtalt til alligevel at lave en blog på jeres site og fortælle lidt om hvordan man bruger sådanne brugertests, så kunne det måske være en mulighed at kontakte nogle af jeres kunder som I ved, har lavet en spændende test (f.eks. Mogens Møllers test) og som har fået noget brugbart ud i den anden ende. I sidder vel selv og kigger lidt på de videoer der bliver lavet, især her i starten, så I har nok set nogle eksempler hvor der er blevet formuleret en rigtig god opgaver til testerne, som har resulteret i noget brugbart feedback – og måske også nogle eksempler på dårlige opgaver, som slet ikke har virket 🙂
Man kunne jo kontakte dem og sige at hvis I må bruge deres brugertest som en case på jeres hjemmeside, så er der 50% rabat næste gang, eller noget i den stil…
Men som Vium siger, er det rigtig spændende med lidt kvalitativ, så man kan køre splittest på de rigtige elementer på ens hjemmeside.
Hej. Tak for podcast. Jeg synes måske der var lidt for meget mikrofonholderi, men lidt skarpe spørgsmål blev det alligevel til. Om det blev besvaret, synes jeg godt man kan diskutere. Jeg tillader mig at linke til min egen kritiske udlægning af brugertest.nu – den ligger her:
http://usabilitybog.dk/olesblog/2010/12/brugertest-nu/
Glæder mig til flere gode podcasts – også om usability-delen af optimering.
Hehe – Ja kan da sagtens være enig 🙂
Jeg er enig i at man skal brugerteste (selvom man er en tøs, hvis det er det eneste budskab man efterhånden har i lommen), jeg er enig i at alle skal teste og at en hjemmeside aldrig bliver færdig (selvom man er en tøs hvis…). Jeg er enig i at brugertest.nu fylder et tomrum og at mange kan få rigtigt meget ud af denne service. Men så er jeg også uenig i et par ting.
Angående mikrofonholderi, så antyder du med slet skjult stolthed at det er rendyrket, men så skal du jo også overveje at det har konsekvenser. Der er jo derfor man skal være påpasselig med det. Og her er en lystig parallel. For det er validiteten der kommer under pres. Er det et gyldigt svar på spørgsmålet. Der kommer brugertest.nu og dermed også din podcast ud på tynd is efter min mening. Det kan jeg ikke se at du eller de har interesse i.
Min ærlige mening er at Thore var forbavsende dårlig til at forsvare de udfordringer du præsenterede ham for, han talte nærmest bare lidt udenom. Men han bliver nok bedre i takt med at hans service får luft under vingerne og han skal sælge den i mere kræsne omgivelser. (Men han kan jo invitere mig med i sit “hemmelige netværk, så skal jeg pege problemstillingerne ud).
Hvordan arbejder jeg med usability – ligesom alle de andre – men jeg vil blot gerne have en lidt mere kritisk debat om hvad brugertest.nu er og hvad det ikke er.
/Ole
Jamen Ib. Så lad være med at tage debatten her. Du lagde selv op til dialog. Jeg siger bare min ærlige mening og forsvarer den. Det skal vel ikke være rygklapperi det hele? Pointen er netop at jeg har noget kritik – ikke at jeg sviner til. Så har du misforstået!
Jeg er glad for din podcast, det har jeg sagt. At jeg har kommentarer til din måde at gøre tingene på, er vel bare gratis evaluering. Og min kritik af Thores projekt har ikke noget med dig at gøre. Desuden er den kritik ikke hårdere end at jeg roligt forventer at Thore kan svare på tiltale.
Nå, men det kan være andre læser det som dig, så beklager jeg meget. Jeg troede der var interesse for skarpe holdninger.
Det handler måske mere om at vi bare skal linke til hinandens ting så vi alle placeres bedre over for den fælles målsætning, at få kunderne i fælden? Nå, men så skriver jeg lige et par ligegyldige indlæg på nogle twwets og linker lidt til et par landingpages.
(det gas!)
/Ole
Til Ole,
Jeg synes, det er dejligt, at du er så passioneret omkring brugertest og synes at vores service er spændende, men jeg forstå ikke hvad din kritik går på? Og hvor ligger tyngden i at kritisere noget du ikke selv har prøvet?
Som jeg tidligere har været i dialog med dig omkring, vil jeg gerne møde op til et SIGCHI arrangement, og indgå i en konstruktiv debat omkring brugertest og en service som http://brugertest.nu. Så lad os tage dialogen der, og poste datoen for arrangementet her, så andre interesserede kan få mulighed for at dukke op.
Til slut vil jeg sige, at vores mål er at gøre det nemt at brugerteste, og herved at få flere til at brugerteste og opdage den fantastiske værdi der ligger heri. Derfor kommer vi ikke til at tage brødet ud af munden på en usabilitykonsulent som dig – tværtimod kan vores service være til gavn også for dig.
Skriv til mig på mail, så vi kan planlægge en dato!
Til Potter,
Tak for nogle rigtige spændende Pottercuts, og at du ville bruge en højhellig søndag på mig.
Til Morten & Jacob,
Tak for nogle gode input som vi tager med videre, og fedt at også I mener brugertest og de mere kvalitative optimeringsværktøjer fortjener fokus!
Hej Thore. Tak for tilbuddet, det er en god idé med et SIGCHI arrangement.
Svar på tiltale:
1) Jeg kan godt kritisere jeres brug og præsentation af en metode, uden at se hvordan I gør det. Det kan jeg fordi jeg ved meget om problemstillinger i relation til metoden. Min kritik er metodisk, ikke ift. til en konkret test. Men jeg tager gerne imod en gratis prøve, så jeg kan vurdere det? Eller send mig et par eksempler, så lover jeg at lave en vurdering med min baggrund som underviser i usability-metode. (Det giver desværre ikke mening for mig at betale for det).
2) Du tager ikke brødet ud af munden på mig, jeg laver ikke brugertest for andre end min arbejdsgiver, FDM travel. Vi har valgt ikke at bruge brugertest.nu, men andre kan sikkert få glæde af det.
Jeg forstår stadig ikke helt jeres modstand mod kritik. Jeg ville selv være glad for kritik. Er det fordi I ikke mener den er konstruktiv? Eller at jeg tager fejl?
Kritikken handler om kvalitet/validitet – det er en eviggyldig problematik. Hvad er den værdien af en service? Det er da en vigtig diskussion? Er I ligeglade med om jeres brugere for brugbare resultater eller ej? Jeg undres.
/Ole
[…] allerede er på tegnebrættet ifølge Thore Johansen fra brugertest.nu, som Ib Potter har lavet et podcast […]
[…] Podcast af Ib Potter omkring brugertest.nu […]
Godt podcast. Har langt om længe kommet i gang med at høre dine casts, og dette var rigtigt godt.
Synes der var mange gode tips/tricks til selv at bruge brugertest – så mange tak for det!
/Thomas.
Fed Podcast. Blev faktisk så nysgerrig, at jeg lige har tilmeldt mig som brugertester:)
Jeg er kommet lidt sent igang med at høre PotterCut, men dette podcast er virkelig godt.
Jeg kan se at Brugertest.nu ikke findes mere, men er blevet flyttet til Usertribe.dk hvilket bedrøver mig en smule, da jeg syntes Tommy havde god Karma, og jeg håber det går ham godt, men jeg kan ikke rigtig finde ham på nettet.
Den twitterprofil i har linket til har 2 følgere og intet profilbillede.
Hvad er der sket med manden bag – Tommy?
Hejsa 🙂
Nyder at følge med i podcasten, den har hjulpet mig meget og har nået det her indtil videre, selv om der er et stykke vej endnu 🙂 https://ilsoemassage.dk/
Kærlig hilsen Karina
Det er en rigtig fin podcast du har fået lavet Thore. Jeg har lyttet til den med stor interesse og glæder mig til at få min side testet igennem 🙂
https://www.angelicamassage.dk/
Mange gode hilsener Angelica
Super spændende podcast. Rigtig mange gode og håndgribelige tips og tricks. Jeg er fast lytter hos dig og bruge mange af tipsne på http://www.zency.dk.
De bedste hilsner Morten
Rigtig god podcast med et relevant emne. Jeg undrer mig faktisk over at der ikke er flere webshop ejere, der bruger disse gode råd til deres markedsføring. Tak for god info:)
Venlig hilsen
Mikkel
https://www.vejgaard-fysioterapeut.dk/