Podcast: Afspil i nyt vindue | Download (Varighed: 47:51 — 65.7MB) | Indsæt
Abonner: Apple Podcasts | Google Podcasts | Spotify | RSS
Hvor ofte kan du tillade dig at sende nyhedsmails – og hvor stor skal din e-mail marketingliste være, før det kan svare sig at lave ”auto responders”? Det får du svaret på i denne episode af PotterCut, hvor gæsten er e-mail marketingsekspert Christina Klitsgaard…
Hvis du allerede skriver, har du sikkert hørt om Christina Klitsgaard. Christina lærer andre om e-mail markedsføring. Det gør hun ved at afholde kurser og lave 1:1. Og så laver hun online forløb. Hun er lige kommet med et nyt forløb, som hun kalder for ”Sælg på autopilot”. Her tager hun fat i det – som vi alle har hørt om – men ikke ret mange af os har fået gjort noget ved – nemlig ”Auto Responders”. Det er mails, som du sætter op til at blive sendt af sted – uden at du skal indover fra gang til gang.
Lige en hurtig Heads Up: Christina sælger kurset til halv pris lige nu. Tag et kik på hendes landingsside (som jeg er helt vild med).
Selv siger Christina om automatiserede e-mails:
”E-mailmarkedsføring på autopilot er den mest effektive – men samtidig den mest oversete disciplin indenfor e-mailmarkedsføring.
Det er katastrofalt. For hør lige her: En automatiseret e-mail har en op til 8 gange højere åbningsrate – og op til 5 gange højere klikrate – end nogen anden e-mail, du sender til modtagerne på din liste”.
Christina har været gæst et par gange i PotterCut. Og har du ikke hørt podcasten ”7 dødssynder i email marketing”, vil jeg opfordre dig til at høre den også.
I denne omgang skal det handle om ”5 løgne e-mail markedsførere fortæller sig selv – og hvorfor det koster dig penge, hvis du også bilder dig selv det her ind…”
De 5 punkter er:
- Jeg skal skrive en mail hver gang, jeg vil sælge med en mail?
- Jeg skal have en stor liste for at sælge meget?
- Jeg må ikke være for sælgende?
- Jeg må ikke sende for mange mails?
- Jeg skal bekymre mig om afmeldinger?
Altid hyggeligt at høre Klitsgaards entusiasme. 🙂
Eksemplerne er meget i “growth hacking”-kategorien som jeg hørte dem – med små firmaer, der aldrig får sendt almindelige nyhedsbreve, men godt kan være med alligevel, og store “dovne” firmaer, der kun får sendt noget kedeligt hver 14. dag.
– Det kunne også være super spændende med et par eksempler på, hvordan det spiller hos dem, der allerede mestrer / udnytter live-mailen til fulde. Hvis man eksempelvis har tænkt “vi prøver at sende dobbelt så mange”… 2 gange.. og derfor allerede sender 2-3 stykker HVER uge, men ret godt indhold og fed konvertering. Så ville effekten nok blive knap så vild af en autoresponder, tror I ikke? Og hvordan ville I evt. anbefale, at man greb en autoresponder-serie an: Skal kunden så typisk tages ud af det almindelige email-live-flow for at fokusere på autoresponderen, eller ville I bare bombardere med de sædvanlige 2-3 stykker på ekstra et par autorespondere hver uge?
“Og tak for et godt program!”, som man siger i radioen.
Tak begge to for en interessant podcast. Man skal jo heller ikke skamme sig over at sælge i sin podcast. Jeg blev klogere og jeg kunne lave mit regnskab samtidigt. Win-win-win?
Der er et punkt som er lidt underlig, skal vi forstå det sådan her omkring email udsendelse.
Du sætter 1 mail op 1 gang, og sender den samme mail ud flere gange pr. måned.
Vil modtageren ikke bliver pænt sur, hvis han/hun for den samme mail med samme indhold gentagne gange?
For det er vel det hun henviser til.
Fantastisk interessant udsendelse. JEG tror jeg skal på hendes kursus når jeg har tid.