7 dødssynder i email marketing

Sælger dine nyhedsbreve for lidt og har du svært ved at finde ud af, hvad du skal skrive om, så du engagerer og involverer dine læsere? Eller er din liste gået i stå? Mangler du en plan – en strategi – for hvordan du kan bruge e-mailmarkedsføring som dit mest powerfulde markedsføringsværktøj? Og få succes med det?

Christina Klitsgaard har skrevet bøger om email marketing, holder kurser i email marketing og holder oplæg om email marketing. Og nu har Christina udviklet et helt nyt onlinekursus i strategisk salg med mails. Det kan du høre mere om til sidst podcastet….

Christina fortæller i denne episode af PotterCut om 7 email marketing dødssynder – dødsynder som du ikke må begå, hvis du skal have succes med din email marketing. Det er 7 rigtige gode råd – som du lige så godt kan følge med det samme….

Og så kan jeg varmt anbefale dig at slå vejen forbi Christinas website. Hun har meget at byde på…. www.christinaklitsgaard.dk

Hvad synes du? smid en kommentar eller klik her og få kommende indlæg direkte til din nyhedslæser.

Comments

Hej Ib,

Det undrer mig lidt at Christina, siger at hun – 44 minutter inde i podcastet – ikke anvender “Hej navn” i sine mails, fordi “det kan være at vi har tilmeldst os nyhedsbrevet med navnet pip”.

På grund af dit podcast tilmeldte jeg mig hendes nyhedsbrev, og fik med det samme en mail med 9 tips til e-mail marketing, hvor der stod “Hej Nina”.

Mvh Nina

Ja, det er da spøjst. Det driller jeg hende lige med ;)

Potter

Hej Nina

Jeg har lige fået Christinas nyhedsbrev (som jeg har været tilmeldt længe), og der står ikke Hej Anja, så det er nok bare i den allerførste mail hun gør det. :-)

Hej igen,

Det gør jo heller ikke så meget – det er blot pudsigt :) Men godt nok at vide at det ikke fortsætter. Og det er jo relevant at overveje om man skal have “Hej navn” med.

Ellers – som altid – et godt interview. Tak for det :)

// Nina

Hej Nina, Anja (og Ib)

Det er helt rigtigt: jeg bruger fornavnet i min velkomstmail.

Men ikke i mine øvrige mails.

Det ER – som jeg siger i podcastet – en smagssag.

Det er dels en vurdering, afsenderen skal tage med sig selv – og dels noget, man med fordel kan teste. I nogle brancher kan det være en oplagt fordel, i andre ikke.

Og som nævnt i podcastet – hav det med i baghovedet, at mange mennesker bruger ‘navnetricks’ når de tilmelder sig et nyhedsbrev.

Kh
Christina

Punkt 2 – Spot on!!
Dejligt andre også siger det.. :o)

Som altid super dejlig og varm energi – og du er også meget sød Potter :)

Vil lige anbefale Potters of mit podcast, hvis du er til mere email marketing: http://pottercut.dk/jan-winum/e-mail-marketing-med-jan-winum/

Super spændende pottercut! Vi skal helt sikkert have ændret lidt på vores site og procedure!

Helt fantastisk Pottercast, Christina er altid god at lytte til!

Min egen dødssynd inden for e-mail marketing er lidt mere teknisk af karakter, men alligevel død-vigtig: Sørg for at der er Google Analytics tracking på alle dine links i dine nyhedsbreve!

Det er så ekstremt vigtige at du kan samle de besøgende op fra nyhedsbrevene, og spore hvordan de klikker sig rundt på dit website. Og især at du så også kan måle, hvor mange af dem der konverterer eller køber noget. Nøj, jeg har haft kunder, der har spærret øjnene op så snart de kunne se, at deres nyhedsbreve omsætter for xx.xxx kroner :-D

“Google Analytics Tracking” lyder umiddelbart som noget mega teknisk, avanceret og dyrt at få implementeret. Men hvis det er meget mere avanceret end at sætte et flueben i dit nyhedsbrevsystem, så bør du skifte system så snart som muligt!
(se http://www.afdeling18.dk/blog/2011/5/13/faa-styr-paa-salget-fra-nyhedsbreve.aspx)

Virkelig godt at lytte til – Christina er så utroligt passioneret for emnet at det smitter af i stor stil.

Ubetinget Danmarks maildronning :)

Så fik jeg endelig hørt dette podcast også.
Og Potter – du skal ikke lade dig gå på af, at nogen har småbrokket over dit ultrakorte reklamespeak for Marketing Camp.

Det var et øjeblik i introen til et podcast, og hvis folk synes, at det er “mod præmissen” for podcasts, så må de flytte deres hellige bagdel og ører et andet sted hen.

Tak @frank. Det er jeg ved at lære. Men det ligger ikke i mig. Men Christina har nu lært mig, at det skal jeg øve mig i. Så det gør jeg ;)

Jeg kender det. Det kræver også rigtigt meget øvelse for mig at kunne håndtere den slags – og det lykkes stadig ikke altid.

Jeg synes faktisk det var helt forfriskende at høre Potter tale lidt om sig selv, især når der nu var en rigtig god historie at fortælle!

Godt jeg endelig fik taget mig sammen til at få hørt podcasten om mail marketing. En god tids investering som kan blive nyttig når jeg kommer hjem fra sommerferien.

Tak til Christina. Kan vi mon snart glæde os til at høre hendes bizvenninde ;-) Mette Holbæk ? Kunne være spændende at høre hvad hun har af PR guldkorn…

/Søren

Tak for et godt podcast.

Et andet vigtigt punkt er at teste sine nyhedsbreve, og tjekke om de kommer frem til indbakken eller om bliver de stoppet i spam-filteret. Afhænger meget af indholdet og modtagerens software (Gmail, Hotmail, Outlook osv.).

Hej Ib,
Har lige genhørt podcasten med Christina i bilen forleden, og ligesom første gang jeg hørte den, savner jeg mega meget et skriftligt resumé. Jeg kan jo ikke sidde og tage noter i bilen, og jeg synes det er lidt spild af tid at sidde og lytte til noget, som jeg ikke kan bruge aktivt bagefter. Og det kan jeg ikke, hvis jeg ikke kan huske det hele.
Kan du ikke lave en halv til en hel A4 side med et resume af dine podcasts, som man kan downloade fra din hjemmeside??? Du kunne måske ovenikøbet tage penge for disse resumeer??? Jeg ville godt give 50-75 kr. for et GODT resume.

Ellers … nyder dine podcasts meget. Interessante.
Hilsen Carsten

Skriv en kommentar

(påkrævet)

(påkrævet)


Queries: 43
Timer: 1,061